Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

İSKİ VE İETT 2019 YILI FAALİYET RAPORLARI ONAYLANDI..

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde yoğun gündem hız kesmiyor. Geç saatlere kadar mesai yapan İBB Meclisi, İSKİ ve İETT faaliyet raporlarını onayladı.

İSKİ’nin 2019 Faaliyet Raporu’nu Genel Müdür Raif Mermutlu, İBB Meclisi’ne sundu. İSKİ’nin yaptığı yatırımlardan, tarihi çeşmelerden yeniden su akmasına, kiralık araç sayısındaki düşüşten İstanbul’un içme suyu kalitesine kadar çok sayıda bilgi veren Mermutlu, İSKİ’nin 2020 yatırım bütçesinin de 3 milyar 462 milyon 409 bin olduğunu söyledi. Mermutlu’nun sunumu öncesi yapılan İSKİ Genel Kurulu’nda da İstanbul’daki su birim fiyatı, ortalama enflasyon değeri olan yüzde 12,6 oranında arttırıldı. Ancak, kullanım bedeli kaldırıldığı için bu artışa rağmen İstanbul’da 10 metreküpe kadar su kullanan ve abonelerin yüzde 66’sını oluşturan konutların faturalarında düşüş yaşanacak.

İBB Meclisi’nde yapılan oturumda, İETT Genel Müdürü Alper Bilgili tarafından sunulan “2019 İETT Faaliyet Raporu” meclis tarafından onaylandı. Bilgili, İETT’deki tasarrufa dikkat çekerek, “Sefer artırımları ile ayda ortalama 2 milyon daha fazla yolcuya hizmet verilerek yolcu memnuniyeti de artırıldı. Bu model ile birlikte, sefer zayii oranı da yüzde 1,94’ten yüzde 0,91’e düşürüldü ve tüm bu iyileştirmeler ile birlikte 2019 yılında 225 milyon TL tasarruf sağlandı” diye konuştu. Bilgili ayrıca, İETT’nin gelir bütçesinin 2 milyar 567 milyon, gider bütçesinin de 2 milyar 160 milyon olduğunu söyledi.

Konuşmasına, İETT’nin 149 yıllık tarihi geçmişi, deneyimi ve aynı zamanda yeniliklere açık olması sebebiyle dinamik bir kurum olduğunu belirterek başlayan Genel Müdür Bilgili, “İETT, toplu ulaşım hizmetlerini bütüncül bir bakış açısıyla ve yolcularımızın ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde düzenlemek, denetlemek, koordine etmek ve sektörel bilgi birikimini yönetmek misyonuyla hareket etmektedir” dedi. İETT’nin vizyonunu da “Sürdürülebilirlik anlayışıyla, toplu ulaşımı cazip kılarak şehir hayatını kolaylaştıran, lider bir kuruluş olmak” şeklinde çizen Bilgili, “Adil, duyarlı, katılımcı, güvenilir ve yenilikçi bir kurum olma gayretiyle toplu ulaşımın geleceğine doğru hızla ilerliyoruz” diye konuştu.

İETT’nin 5 bin 63 çalışanıyla yılın her günü 7/24 hizmet verdiğini kaydeden Bilgili, şu bilgileri paylaştı: “Tamamı engelli erişimine uygun toplam 3 bin 65 aracımızın bakım, onarım ve temizlik faaliyetleri için toplamda 15 garajımız ve 68 peron alanımızda yolcularımıza hizmet sunuyoruz. 8 bin 739’u açık, 4 bin 969’u kapalı olmak üzere, toplam 13 bin 708 durağımızla, İstanbul’un her köşesine, toplu ulaşım hizmeti sunuyoruz. 2019 yılında, 2 bin 462 otobüsümüz ile 815 hatta, 5 milyon sefer ile toplam 275 milyon yolcumuza hizmet vererek 143 milyon kilometre yol kat ettik. Metrobüste ise, 603 aracımız ile 7 hatta, 2 milyon 600 bin sefer ile 298 milyon yolcumuza hizmet vererek 76 milyon kilometre yol kat ettik. 2019 yılında, 2018 yılına oranla hat sayımızı yüzde 5; sefer sayımızı yüzde 10; yaptığımız kilometreyi yüzde 14 ve yolcu sayımızı da yüzde 10 artırmış olduk.”

2019’da yürüttükleri faaliyetleri, yedi stratejik amaç doğrultusunda gerçekleştirdiklerinin altını çizen Bilgili’nin sunumundan satır başları şöyle: “Stratejik amaçlarımızın ilki olan “Entegre Toplu Ulaşım Yönetim Sistemini Kurma ve Geliştirme” başlığı altında, ulaşımda tam entegrasyonu sağlama, toplu ulaşımda taleplerin yönetimini sağlama, etkin denetim sistemini kurma ve özel taşımacılığı kurumsallaştırma hedeflerine yönelik olarak projeler geliştirmekte ve uygulamaktayız. Bu amaç doğrultusunda, İşletme Planlama Yazılımı ile işletme planlarının optimum şekilde hazırlanması, farklı yoğunluk dönemleri için hızlı adaptasyon sağlanması, şoför-araç optimizasyonu ile verimliliğin artırılması ve yolcu yoğunluğuna göre araç tipi seçilebilmesini sağladık.”

İSKİ Genel Müdürü Raif Mermutlu tarafından meclise sunulan 2019 Faaliyet Raporu onaylandı. Mermutlu yaptığı konuşmada, İSKİ’nin 15 milyon 67 bin nüfusa hizmet verdiğini ve abone sayısının da 6 milyon 500 bin kişi olduğunu söyledi. İstanbul’a günde 3 milyon metreküp su verildiğini kaydeden Mermutlu, 21 içme suyu, 88 de atık su arıtma tesisinin hizmet verdiğini belirtti. Kiralık araç ve kullanılan iş makineleri ile ilgili de bilgi veren Mermutlu, şu rakamları paylaştı: “Kiralık araç sayısı 2015 ve 2016 yıllarında bin 104 iken, 2019 ve 2020 yılında bu sayı 750 adete düşürüldü. Toplam araç sayıları ise 2015 yılında bin 449 adetten, 2020 yılında bin 4’e düşürüldü. Akaryakıt tüketimi de 2017 – 2019 yılları arasında kıyaslandığında yüzde 27‘lik bir tasarruf sağlamış olduk.”

İSKİ’nin gelir-gider dağılımı ile ilgili de bilgi veren Mermutlu, “2020 yılı, 7 Milyar 776 milyon TL olan gelir bütçesinin;yüzde 89’u su gelirleri, yüzde11’i diğer gelirlerden (İller Bankası Payı, Kira, Faiz, Para Cezaları) oluşmaktadır. 2020 yılı 7 Milyar 776 milyon TL olan gider bütçesinin; yüzde 45’i yatırımlara yüzde 31’i mal ve hizmet alımlarına, yüzde 14’ü personel giderlerine, yüzde 10’u cari ve diğer giderlere (yedek ödenek, faiz giderleri, sermaye transferleri) ayrılmıştır” diye konuştu.

İstanbul’un içme suyu kalitesi ve atık suların arıtılması ile ilgili bilgi veren Mermutlu, şu bilgileri verdi: “İstanbul’da şehir şebeke suyu dünyada kabul görmüş tüm parametrelerde sağlıklıdır ve içilebilir kalitededir. Su kalitesi; Uluslararası Akredite Laboratuvarımızda günlük ortalama 75 numune, 163 farklı parametrede incelenerek takip edilmektedir. İstanbul’da kullanılan tüm sular, atıksu toplama ağı ile toplanmakta ve 88 farklı atıksu arıtma tesisinde arıtılarak çevreye zararsız hale getirildikten sonra alıcı ortama deşarj edilmektedir. 2019 yılında arıtılan toplam atıksu miktarı da 1 milyar 381 milyon 290 bin metreküptür.”

Reklamı Geç