Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Kurumsal Kimlik Nedir Ve Nasıl Oluşturulur?

Kurumsal kimlik bir şirketin,

Kurumsal kimlik bir şirketin, firmanın ya da bir vakfın ya da benzer oluşumların şirket içinde şirket dışındaki duruşunu, imajını, davranışını belli eden bir şirket kimliği niteliğindedir. Kurumsal kimlik aslında firmanın iç ve dış yüzünü dışarıdan görünmesidir. Kurumsal kimlik şirketlerde veya firmalarda ortaya çıkabilecek sorunları yok eder. Aynı zamanda iyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik; diğer firmalar, müşteriler ve hitap edilen hedef kitlelerin gözünde prestij ve saygınlığın artışını sağlar. Etkili ve akılda kalıcı şekilde tasarlanmış olan kimlikler, müşteriler tarafında firmanın güvenilir olduğu ve firmanın akıllarda daha çok yer edinmesine olanak sağlayacaktır. Kurumsal kimlik oluşturma süreçlerinde kimlik tasarımına özen gösterilmeli ve bunun yanında alanında uzman kişiler ile çalışılmalıdır.

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları Nelerdir?

Kurumsal kimlik oluşturma sürecini 5 temel aşamada incelenebilir. Bu aşamalardan ilki tasarım sürecidir. Tasarım sürecinden önce, yapılması planlanan her iş belirlenir ve nasıl yapılacağına karar verildiğinde onaylanır. Firma bu aşamada ne istediğini tam bilmelidir. Tasarım sürecinin hızlı tamamlanması için bu ilk adım doğru atılmalıdır.

Web tasarım sürecindeki ikinci aşama zamanlamadır. Tasarımlar oluşturulurken belli bir sürece bağlı kalmaları gerekiyor. Oluşturulan tasarımlar çağı yansıtmalı, çağa uygun olmalı, firmanın çağdaş ve geçerli olduğunu göstermesi gerekmektedir. Üçüncü aşamada belirlenen tasarımların sunulmasıdır. Tasarı süreci bittiğinde bu tasarımlar firma yetkililerince onaya sunulacaktır.

Tasarımlara onay verilemediği süreçte düzeltme aşaması gelmektedir. Sunum yapıldıktan sonra firma gerekli düzenlemeler isterse bunu tasarım üzerinde değişikliklere gidilmesi gerekir. Tüm aşamalar bittiğinde onaylanmış olan tasarımın tüm alanlar için basılmaya başlanması gerekiyor. Web tasarım bitti fakat burada firma olumlu sonuçlar almak istiyorsa zamanlama ve hedef kitleye önem göstermelidir. Aksi durumda firma beklediği etkiyi görememe veya prestij kaybına sebep olacaktır.

Kurumsal Kimlik Kavramı Neleri Kapsamaktadır?

Web tasarım için birçok öge bulunuyor. Firma tarafından üretilen ürünler, ürün ambalajları, firmaya ait tabelalar, çeşitli yönlendirme araçları, firma tarafından düzenlenen sergi, fuar, fuayeler, tahsilat mektupları, takvimler, ajandalar, bayraklar, bloknot, promosyon ürünleri, sertifikalar, kartvizitler birçok konu kurumsal kimliği oluşturan ögeler arasında yer alır. Bir kurumsal kimlik sadece bir kimlikten ibaret değildir. Bunların yanı sıra firmaya ait web sitesi veya mobil uygulamalar, dijital tanıtım yöntemleri gibi çalışmalarda kurumsal kimlik çalışması içerisinde yer almaktadır.

Reklamı Geç