Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

MODOKO’DAN 365 GÜN SÜRECEK SANAL FUAR BAŞLIYOR..

Geçtiğimiz yıl 50. yılını

Geçtiğimiz yıl 50. yılını kutlayan MODOKO, mobilya sektörünün ihracatını arttırmak üzere Dubai ve ABD’de hayata geçirecek mobilya alışveriş merkezi projelerine başlamıştı. MODOKO, şimdi de sanal fuara başlıyor. Sanal Fuar hakkında açıklamalarda bulunan MODOKO Başkanı Koray Çalışkan, yılın sadece belli bir zaman diliminden ziyade her gün sürecek fuarda, 300 markanın ürünlerini sergileyeceğini söyledi.

Türkiye’nin Mobilya Başkenti MODOKO,  365 gün sürecek Sanal Fuar uygulamasını hayata geçiriyor. Konuya ilişkin www.yerelgazete.com.tr ye konuşan MODOKO Başkanı Koray Çalışkan, “20 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan mobilya sektörü, 10 bin ihracatçıyı, 36 bin üreticiyi ve 65 bin işyerini barındırıyor. Sektör, 210 bin kişiye dorudan, 300 bin kişiye de dolaylı yoldan istihdam sağlıyor. Kilogram başına ihracatın 2,74 dolar olduğu sektörde, 1 milyon doları aşkın ihracat yapan firma sayısı yaklaşık 600’ü bulmaktadır. 2023 yılı için dünya mobilya ihracatında ilk 5, Avrupa’nın ise ilk 5 büyük mobilya ihracatçısı konumuna yükselmeyi hedefleyen mobilya sektörünün en önemli oyuncularından biri olan ve Türkiye’nin en eski mobilya çarşısı MODOKO, bugün 150 bin metrekarelik bir alanda 350 mağazasıyla hizmet veriyor. “Türkiye’nin Mobilya Başkenti”, 40 ülkeye ihracat gerçekleştirirken, genel mobilya ihracatının yüzde 20’sini ise tek başına yapıyor. İstanbul’un mobilya ihtiyacının yüzde 40’ını tek başına karşılayan MODOKO, doğrudan 5 bin dolaylı olarak ise 35 bin kişiye istihdam sağlıyor” dedi.

Başkan Çalışkan açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Diğer sanal fuarlardan farklı olarak çizimden ziyade video özelliklerinin ön plana çıktığı fuarla, her ay belirli bir ülkeyle ihracatın arttırılması hedefleniyor. Türkiye’de bir ilki taşıyan fuarın ilk olmasının özelliği ise fiziki olarak kurulu bir ağın üzerinden fuarın geziliyor olması. Yurt dışı fuarlarında üreticiler ürünlerini göstermek için telefonlarından ya da bilgisayarlarından ürünlerini gösterirken, şimdi bu reel ortama taşınmış oluyor. MODOKO, sanal fuar için ciddi bir tanıtım bütçesi de ayırdı. Sadece hedef ülkeye yönelik dijital tanıtımların yapılacağı bu fuar için, devletten de tanıtım konusunda bütçe desteği bekleniyor. Özellikle dizi ihracatının yükselişi göz önüne alınırsa, onu destekleyen sanal fuarla yabancıların mobilya alım süreçlerini hızlandırabiliriz. Aralık sonunda başlayacak fuarın ilk hedef ülkesi ise Almanya. Almanya’ya sürekli artan bir ihracatımız var. 2017 yılında 177 milyon dolar, 2018 yılında 204 milyon dolar, 2019 yılında da 345 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik Almanya’ya ve Almanya, en çok ihracat yaptığımız ikinci ülke. Aynı zamanda bu ülkeye yaptığımız ihracatta kilogram başına katma değer miktarı 3,40 dolar. Alım gücü yüksek pazarlardan biri olan Almanya’ya ihracatımızı arttırmalıyız.

Temmuz ayında Fransa’ya olan ihracatımız yüzde 100’e yakın oranda artarken, Almanya’ya olan ihracatımız da yüzde 60 oranında arttı. Avrupa ülkelerine ihracat önemli. Hedef tek bir fuarla Almanya ile ilk etapta 800 milyon TL’lik ticaret hacmi oluşturmak. Hem B2B hem de B2C olarak devam edecek çalışma daha sonra İngiltere, Fransa ile devam edecek. Sanal fuar, herhangi bir salgın durumunda ticaret akışının devam etmesi, daha önce ihracat yapmamış firmalara bile büyük bir katkı sunmayı hedefliyor. Türkiye’nin rekabet halinde olduğu ülkeler Çin, Almanya, Polonya, Vietnam, İtalya gibi en çok ihracat gerçekleştiren ülkelerdir. Bizim burada asıl amacımız katma değeri yüksek pazarlara ağırlık vermektir. Örneğin; en çok ihracatımızı 514 milyon Dolar ile Irak’a gerçekleştiriyoruz ama buraya yaptığımız ihracatın kilogram başına değeri 2,18 Dolar. Oysa 154 milyon Dolar ile ABD en çok ihracat yaptığımız 5. ülke konumunda olsa da buraya yaptığımız ihracatın kilogram başına değeri ise 4,26 Dolar. Bizim Almanya, İtalya gibi katma değerli mobilya üreten ülkeleri geride bırakıp ABD, Fransa, Almanya gibi kilogram başına ihracatı daha yüksek ülkelere yoğunlaşmamız gerekiyor.

Türkiye’de yıllık mobilya satışı geçtiğimiz yıl itibariyle 50 milyar TL’ye ulaştı. İç pazarda baktığımız zaman tüketicilerin ortalama 8 yılda bir mobilya değiştirdiklerini görüyoruz. Mobilya satışlarını en çok etkileyen faktörlerden bir tanesi toplumun hızlı tüketim alışkanlığına geçmesi, konut satışlarının yükselmesi oldu. Aynı zamanda koronavirüs de mobilyaların değiştirmesi konusunda etkin rol oynadı. Evde geçirilen sürenin artmasıyla birlikte mobilyalar ya yenilendi ya da hem ofis hem de eve uygun daha fonksiyonel ürünler tercih edilmeye başladı. Evde kalınan süreçte mobilya alımını hızlandırmak için Türkiye’nin en büyük mobilya alışveriş sitesini kurduk. Daha önce internet sitesi dahi olmayan, birbiriyle rakip firmalar dahi internet sitemizde buluştu. 300’ün üzerinde firma burada yer alıyor. Sosyal medya hesaplarından satış yapabildikleri gibi biz Modoko olarak da bünyemizde bulunan mağazaların satışlarını online üzerinden gerçekleştiriyoruz. Dünya üzerinde sosyal medya kullanımında önde gelen Instagram gibi platformların da gelişimi ile, Türkiye’deki tüketicilerin özellikle sosyal medyadan daha çok ürün inceleme ve satın almaya yönelmesi gözlemlenen bir diğer değişimdir. Sosyal medya üzerinden satışların etkisini de çok fazla hissetmeye başladık. Bazı firmalarımız İngilizce/Arapça dillerinde ürünlerinin tanıtımlarını yapıyorlar. Eskiye oranla online üzerinden satışlarımızda yüzde 30’luk bir artış söz konusu.

Tüketicilerin daha rahat ürün almaları için Modoko TV adı altında yeni bir oluşuma gittik. Burada da mağaza sahipleri, bir yandan kendi mağazalarını ve ürün gruplarını tanıtıyorlar bir yandan da hangi ürünün hangi ürünle bir arada kullanılması gerektiği konusunda dekoratif öneriler paylaşıyorlar. Çiftlerin mobilya alımlarını erteleyemeyeceği için bu tarafta satışlarımızda bir canlılık söz konusu. Mobilya sektörü olarak e-ticarete uzak bir sektör değiliz. Uzun zamandır firmalarımız arasında B2B olarak adlandırdığımız şirketler arasında internet üzerinden ticaret söz konusuydu. Yaklaşık 10 yıldır da tüketicilere online üzerinden satış yapıyoruz. Mobilya kumaşı, kalitesi gibi faktörler nedeniyle online’dan çok mağaza üzerinden seçime yönelik bir ürün grubuyken son dönemlerde tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle biz de yatırımlarımızı bu alana doğru kaydırmaya başladık. Kısacası online’daki tecrübemizi sanal fuara taşıyor. MODOKO olarak aynı zamanda temmuz ayından beri tarihimizin en yoğun ziyaretçi sayılarına ulaştık. Biz de bu anlamda yenilendik ve açık havada, güvenilir bir ortamda alışveriş imkanı sunarken, aynı zamanda alışverişi keyifli hale getirmek için MODOKO’nun yeme içme alanlarını yeniledik.”

Reklamı Geç