• kulemak

logo

12 Aralık 2018

ŞEKER SİZSİNİZ PROJESİYLE TEBRİKLER ÇEKMEKÖY ANAOKULU’NA..

Son zamanlarda Çekmeköy’de eğitim camiasının ana gündem konularından Şeker sizsiniz Projesi dilden dile yayılmaya devam ediyor. Bölgemizin başarılı okullarından Çekmeköy Anaokulu Öğretmenlerinden Seda Pir Tanrıöver’in uygulamaya başlattığı örnek proje İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından da onay görerek ilçedeki tüm okullarda yaygınlaştırılıyor.

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Çekmeköy Anaokulu’nun Müdürü Tuncay Yaman, yetişme çağındaki çocuklarımızı sağlıklı beslenmeye teşvik eden Şeker sizsiniz Projesi’nin isminden de anlaşılacağı üzere yapay şeker ve paketli gıdalar yerine doğal ürünleri tercih etme üzerine bilinçlendirmeyi arttırıcı bir proje olduğunu ifade ediyor.

Şeker sizsiniz Proje Koordinatörü Seda Pir Tanrıöver, proje hakkında şu bilgileri verdi: Erken yaşta edinilen alışkanlıkların yaşam tarzına dönüştüğünün farkındayız.  Bu sebeple okul öncesi dönem çocuklarının sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşam konusunda erken yaşta bilinçlenmesini önemsiyoruz. Şeker sizsiniz projesi ile paketli gıdaların ve fazla şekerin yaşam kalitesini düşürmesi konusunda okul öncesi dönem çocuklarında ve velilerde farkındalık yaratmak hedeflenmektedir.

Şeker alımı ile iştahsızlık ve diş çürümeleri arasında sıkı bir ilişki vardır. Bu riski azaltmak veya en aza indirmek için Şeker Sizsiniz ile şekerli içeceklerin, tatlıların, bisküvi, çikolata gibi paketli gıdaların fazla tüketilmemesi özellikle ara öğünlerde çocuklara verilmemesi; bu besinler yerine taze meyvelerin ya da doğal şekerler kullanılarak yapılmış tatlıların (bal, meyveler, hurma, kuru meyveler gibi) tüketim alışkanlığının kazandırılması hedeflenmektedir.

PROJENİN AMACI:

Yapay şekerin zararları konusunda okul öncesi dönem çocuklarını ve velilerini bilinçlendirmek, farkındalık yaratmak

  • Paketli gıdaların ve yapay şekerin yaşam kalitesini düşürmesi konusunda okul öncesi dönem çocukları ve velilerde farkındalık yaratmak,
  • Okul öncesi dönem çocuklarını yeterli ve dengeli olacak şekilde doğal şeker kaynaklarına yönlendirmek,
  • Otizm vb. birçok hastalığın artışına da neden olduğu bilinen yapay şekeri hayatımızda sınırlamak ve yapay şekere alternatif çözüm önerileri geliştirmek, geliştirilen çözüm yollarını okul öncesi dönem çocukları ile uygulamaya geçirmek, velileri konu ile ilgili bilgilendirmek,
  • Şekerin kötü bir alışkanlık, bağımlılık yapabileceği konusunda farkındalık yaratmak,
  • Özellikle yapay şekerin veliler tarafından ödül olarak kullanılmamasını konusunda farkındalık yaratmak

Proje Ortakları :
Projenin Hedef Kitlesi OKULÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARI VE VELİLERİ
Projenin Beklenen Sonuçları
Okulöncesi dönem çocuklarında yapay şekerin zararları konusunda farkındalık oluşması,
Çocukların yapay şekerin zararları konusunda bilinçlenmesi,
Çocukların paketli gıdalar yerine doğal şeker barındıran gıdaları tercih etmeleri,
Okulöncesi dönem çocuk ve velilerini doğal seker ile yapılmış sağlıklı malzemeler ile tanıştırmak,
Okulöncesi dönem çocuklarının yapay şekeri hayatlarından çıkarması,
Velilerin yapay şekeri ve özellikle paketli gıdaları ödül olarak kullanmaması.

Projenin Temel Faaliyetleri: Sağlıklı beslenme, sağlıklı tarifler, sebze ve meyvelerin yararları, yapay şekerin zararları, yapay şekere alternatif öneriler, doğal şeker ile yapılmış tarifler paylaşımı, uygulaması, okulöncesi dönem çocuklarında yapay şeker tüketimini sınırlamak, yapay şekerin zararları konusunda bilgi verici etkinlikler ile farkındalık yaratmak, yapay şeker yerine çocukların yeterli ve dengeli bir şekilde doğal şeker tüketimine yönlendirmek velilere bilgilendirici notlar, seminerler, okulöncesi dönem çocuklarında şeker bağımlılığını en aza indirecek eğlenceli etkinlikler.

PROJE KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLER

EKİM AYI:

  • Proje etkinlik takvimi hazırlanır.
  • Türkçe-dil etkinliğinde “Şeker neden zararlıdır?” konulu beyin fırtınası yapılır.
  • Yapay şekerin hayatımızdaki yeri konulu ön test hazırlanır.
  • Paketli gıdaların ve yapay şekerin çocukların gelişimleri üzerindeki olumsuz etkileri, yapay şekerin ödül olarak kullanılmasının çocuklar üzerinde yaratabileceği olumsuzluklar, yapay şekere alternatif çözüm önerileri konusunda veli bilgilendirme toplantısı yapılır.
  • “Kahvaltının önemi” konulu Türkçe dil ve sanat etkinlikleri yapılır, video izletilir.
  • Yararlı ve zararlı besinler, sağlıklı beslenme, sağlıklı yaşam etkinlikleri konularında çocuklarda farkındalık oluşturacak etkinlikler planlanır. Planlanan etkinlikler “Türkçe dil, drama, fen-doğa, oyun hareket, sanat, serbest zaman etkinliklerinde sağlıklı yaşam etkinlikleri” başlıkları altında uygulanır.
  • Yeterli ve dengeli beslenme konusu Türkçe dil ve drama etkinlikleri ile çocuklara anlatılır.
  • Besin piramidi çocuklara tanıtılır ve açıklanır.
  • Sağlıklı yaşam konusunda çocuklarda farkındalık oluşturmak amacıyla sağlıklı yaşam etkinlikleri kapsamında çocukların her gün farklı bir sabah sporu yapmasına rehber olunur.
  • “Şekerin dişlere ve vücuda zararı” konulu ağız ve diş sağlığı alan gezisi yapılır.
  • Çocukların alan gezisi ile ilgili değerlendirmelerini sanat etkinliğinde yaptıkları resimlerle anlatmasına rehber olunur.

KASIM AYI:

  • Paketli gıdalar ve yapay şekerin çocukların gelişimleri üzerindeki olumsuz etkileri çocuklara etkinlikler aracılığı ile oyunlaştırarak anlatılır.
  • Paketli gıdalara alternatif ev yapımı tarifler çocuklar ile konuşulur.
  • Türkçe-dil, sanat, drama, oyun hareket etkinliklerinde doğal şeker barındıran meyveler ve sebzeler çocuklara tanıtılmaya başlanır.
  • C Vitamini şenliği yapılır. Doğal şeker barındıran portakal ve mandalina ile fen, Türkçe dil, oyun hareket etkinlikleri uygulanır.
  • Vitamin deposu portakal ve mandalina çocuklar ile birlikte tüketilir.
  • “Yoğurt nasıl yapılır?” konusu kukla tekniği ile Türkçe-dil etkinlikliğinde anlatılır. Ardından fen etkinliğinde çocuklar ile birlikte yoğurt mayalanır.
  • Çocukların kendi mayaladıkları yoğurt çocuklarla birlikte tüketilir.
  • Yoğurt ile yapılan yapay şekersiz tatlılar çocuklarla konuşulur. (Ev yapımı meyveli, ballı, tarçınlı, pekmezli yoğurt gibi.)
  • Sağlıklı yaşam etkinlikleri kapsamında haftada 1 gün spor günü olarak planlanır.

ARALIK AYI:

  • “Çocuklarda şekersiz beslenme” konulu seminerin ilgili bir uzman tarafından (diyetisyen vb.) verilmesi planlanır.
  • Türkçe-dil etkinliğinde yapay şekersiz alternatif tariflerin neler olabileceği konuşulur.
  • Fen etkinliğinde muz, süt ve kakao kullanılarak sağlıklı puding yapılır.
  • “Şeker neden zararlıdır?” , “Çocukları yapay şeker barındıran yiyecekler ile ödüllendirmenin çocuklar üzerindeki olumsuz etkileri nelerdir?” konulu bilgilendirici not velilere gönderilir.
  • Şekersiz tarifler veliler ile paylaşılır.
  • Şekersiz tarifler aile katılımı etkinliklerinde uygulanarak pekiştirilir.
  • Aile katılımı etkinlikleri kapsamında veli-çocuk ortak çalışması ile sağlıklı “desenli meyve tabağı” hazırlar.
  • Aile katılımı etkinlikleri ile temel sağlıklı besinlerin evde yapılması alışkanlığının kazanılmasına (evde ekmek, turşu, yoğurt yapımı) rehber olunur.
  • Aile katılımı etkinlikleri ile temel sağlıklı besinlerin evde yapılması alışkanlığının kazanılmasına (evde ekmek, turşu, yoğurt yapımı) rehber olunur.

OCAK AYI:

  • Sağlıklı beslenme konulu tiyatro gösterimi izlenir.
  • Haftada en az 1 gün Türkçe dil etkinliklerinde sağlıklı yaşam etkinlikleri konulu hikaye okunur.
  • Haftada en az 1 gün sanat etkinliklerinde sağlıklı yaşam etkinlikleri konulu ürünler oluşturulur.
  • Haftada en az 2 gün oyun hareket etkinliklerine yer verilerek sağlıklı yaşam etkinlikleri desteklenir.
  • Ara tatilde, sağlıklı yaşam etkinlikleri kapsamında dikkatlerini çeken durum ve olayları çocukların resim yolu ile kaydetmeleri (resimli günlük tutmaları) istenir.

ŞUBAT AYI:

  • Sağlıklı yaşam etkinlikleri kapsamında kaydedilen resimli günlükler incelenir ve çocukların günlüklerini arkadaşlarına sunmalarına rehber olunur.
  • “Kuruyemişlerin önemi” konulu etkinlikler uygulanır.
  • Kuruyemiş şenliği düzenlenir. Çocuklar ile kuruyemiş tüketilir.
  • Çocuklara“Paketli gıdaları tüketmemek bize neler hissettirdi?” , “Paketli gıdaları tüketmemenin olumlu etkileri neler oldu?” soruları sorularak beyin fırtınası yapılır.

MART AYI:

  • Fen etkinliğinde Sağlıklı bir bitki dikimi yapılır. (Domates, çilek vb.)
  • Doğada sağlıklı yaşam konulu etkinlik uygulamalar yapılır. (Türkçe dil etkinliğinde okunan hikayeler, sabah sporları,beslenme, meyve saati, piknik vb. etkinlikler açık havada ve doğada uygulanır.)
  • Proje uygulandıktan sonra yapay şekerin hayatınızdaki yeri konulu son test katılımcılara uygulanır. Proje süresince katılımcıların şeker ile ilgili alışkanlıklarındaki değişiklikler analiz edilir.
  • Tüm katılımcılara katılım belgesi verilir.

NİSAN AYI: Projemiz mart ayında sona ermektedir. Fakat etkinlikler zenginleştirilerek ve çeşitlendirilerek nisan ve mayıs aylarında da uygulanmaya devam edilir.

MAYIS AYI: Projemiz mart ayında sona ermektedir. Fakat etkinlikler zenginleştirilerek ve çeşitlendirilerek nisan ve mayıs aylarında da uygulanmaya devam edilir.

Proje hakkında notlar:

  • Proje Çekmeköy Anaokulunda uygulanmaya başlandı.
  • Vitamin şenlikleri, yoğurt mayalamak,sağlıklı beslenmenin önemi gibi bir çok etkinlik uygulandı.
  • Şeker Sizsiniz bilgilendirici tanıtım filmi çekildi.
  • Proje haberleri okul web sitemizde paylaşılıyor.
  • Fsm Tıp merkezi dyt demet cerit den destek alındı.Alınıyor.Veli ve çocuklara uygulanacak test hazırlanıyor.
  • Veli bilgilendirme semineri planlanacak aralık ayı içinde.
  • Proje müdürler toplantısında tanıtıldı. Ortaklar belirlendi. Whstapp grubu kuruldu. Etkinlik takvimi gönderildi.
  • Paylaşımlar yapılıyor.
  • Şeker Sizsiniz için yola çıkılan Dyt Özge Bezirci ile mail yolu ile görüşüldü. Özge bezirci ile etkinlik planlanacak.
  • Haftasonları aile katılımı etkinlikleri devam ediyor.
  • Evde ekmek yapımı,turşu,sağlıklı tarifler,sebze yemeği yapımı gibi etkinlikler…

Çekmeköy Anaokulu’nun tüm faaliyetleri ve ‘Şeker’sizsiniz Projesi hakkında ayrıntılı bilgi almak için: http://cekmekoyanaokulu.meb.k12.tr/ web sitesini tıklayabilirsiniz.

Etiketler: » » »
Share
#

SENDE YORUM YAZ

3+4 = ?
ankara travesti gaziantep travesti sisli travesti antalya travesti maurers izmir escort evlilik teklifi acilis organizasyonu organizasyon dugun organizasyonu bakırköy escort ataköy escort şişme oyun parkuru