Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

ATAŞEHİR’İN 2019 BÜTÇESİ 518 MİLYON LİRA OLARAK ONAYLANDI..

Ataşehir Belediye Meclisi, 2019

Ataşehir Belediye Meclisi, 2019 Yılı Performans Programı, 2019 Mali Yılı Bütçesi için toplandı. Toplantıda Ataşehir Belediyesi’nin 2019 yılı bütçesi 518 milyon lira olarak kabul edildi. 2019 Mali Yılı Bütçesi’nin sunumunda bir konuşma yapan Başkanvekili İlhami Yılmaz, 420 bin nüfuslu Ataşehir’de oturan her bir birey için 1.250 TL harcama yapılacak bir bütçe öngörüldüğünü ifade etti.

Ataşehir Belediye Meclisi, 2019 yılı bütçesini onayladı. Belediye Başkan Vekili İlhami Yılmaz, bütçe üzerindeki konuşmasına, 10 Ekim Ankara Garı Barış Mitingi’ne katılanlara karşı girişilen bombalı saldırıda hayatını kaybeden 103 barışseveri ve yine hain saldırılarda şehit edilen Mehmetçikleri anarak başladı. Yılmaz, Ataşehir Belediyesi’nin, ilçe sınırları içerisinde yaşayan vatandaşların refah ve mutluluğuna öncelik verilerek yatırım ve hizmetlerin planlandığını; bu doğrultuda çalışmaların devam ettiğini, söyledi. İnsana ve çevre bilinci içerisinde değişimi ve gelişimi takip eden bir yönetim anlayışıyla hareket ettiklerini belirten Yılmaz, Ataşehir’de eğitimden sosyal yardımlaşmaya, sağlıktan kültüre, alt yapı çalışmalarından yeşil alan yaratmaya kadar sayısız faaliyetin esas alınarak programların en iyi şekilde hazırlandığını söyledi.

2019 Mali Yılı Bütçesi’nin sunumunda bir konuşma yapan İlhami Yılmaz, 420 bin nüfuslu Ataşehir’de oturan her bir birey için 1.250 TL harcama yapılacak bir bütçe öngörüldüğünü ifade etti. Başkan vekili İlhami Yılmaz şunları söyledi: “Bir dönemin daha sonuna gelmiş bulunmaktayız.  2019 yılı bütçesini hazırlarken geçmiş dönemlerde de olduğu gibi, geçmiş dönemleri irdeleyerek nerede ne gibi eksiğimiz olmuş ve ne gibi yanlış yapmışız, bunlardan esinlenerek 2019 yılı bütçemizi hazırlamış bulunmaktayız. Bu dönem bütçemizle ilgili olarak çok önemli tasarruf tedbirlerini tabii ki hükümetin açıklamış bulunduğu orta vadeli tasarruf tedbirleri uygulama programlarına paralel olarak yapmayı hedefledik. Ancak 2018 yılı bütçe uygulamalarını ve hedeflerini tutturabilme çabalarında çok önemli sıkıntılarla karşı karşıya kaldığımızı da buradan sizlere ayrıca ifade etmek istiyorum. Çünkü K.H. Kararnameleriyle birkaç kanun çıkarıldı. Bu kanunlar çerçevesinde tahsilatlarda önemli derecede sıkıntılar çektik.

Değerli arkadaşlarım, bunları niye anlattım. Bütçe hedeflerine ulaşmak veya bu hedefleri gerçekleştirmek için önemli gayret harcıyorsunuz; fakat bir kanun değişikliğiyle birlikte tüm planlarınız alt üst oluyor. Tabii ki ekonomideki dalgalanmaların yansıması ister istemez bütçenize yansıyor. Bu durumu bertaraf etmek mümkün değil. Dolayısıyla bütçenizin tahsilat; yani gelir durumunuzda önemli derecede değişiklikler yaşanıyor. Diğer taraftan ekonomide önemli boyutta bir darboğaz yaşanıyor. Bunun sıkıntılarını da hissetmemek mümkün değil. 2017 yılında yine bu kürsüden 2018 yılına ilişkin bütçe görüşmelerinde 2018 yılının daha olumlu ve gelir düzenlemeleri açısından iyi bir yıl olacağını tahmin etmekteyiz diyorduk.

Çünkü Yenisahra-Barbaros ve Yakın çevresi planları ile İçerenköy- Küçükbakkalköy bir kısmı 5000’ lik Nazım İmar Planlarının yapılıyor olması 2018 yılının ilçemiz açısından da daha iyi bir yıl olacağını ifade ettik. Ne var ki, Şubat 2018’de bu yüce meclis tarafından Yenisahra-Barbaros Mahallesi planları yapılıp Büyükşehre gönderilmesine rağmen 10 aya yakın bir zamandır planlardan ses seda yoktur.

Arkadaşlar yazıktır, bu ilçede yaşayan vatandaşları mağdur etmek ve onları imar haklarından mahrum etmek kimsenin hakkı ve haddi de değildir. Diğer taraftan burada Yenisahra’da dere yatağının yeri değiştiriliyor ve imara açılıyor. Bu duruma kimsenin sesi soluğu çıkmıyor. Bu da ayrı bir konu… Bunun hesabını kim verecek bilemiyoruz. Biz iktidara geldiğimizde kesinlikle 1 m2 ‘lik yeşil alanı imara tahvil etmeyeceğimizi ifade ettik ve yeşil alanları imara açmadık ve açmayacağız buradan tekrar ifade ediyoruz.

Finans Merkezine baktıkça içim sızlıyor. Finans Merkezini 5747 sayılı kanunla Ataşehir sınırları içerisine katmışlardı. Sonradan içlerine sindiremediler ve bir gece yarısı operasyonu ile Torba kanuna bir cümle ilave ederek Ataşehir Finans Merkezini 700.000 m2’lik alanı yıllık bütçemize 50.000.000 TL gelir getirmesini beklediğimiz alanı Ataşehirli vatandaşların elinden alıp Ümraniye sınırları içerisine kattılar. Bu, Allah’tan reva mı? Allahtan korkacaksınız. Zaman zaman Sayın Belediye Başkanımız Battal İlgezdi bu kürsüden “Tavuk su içer Allah’a bakar” diyordu. Evet, doğru söylüyordu.

Evet değerli arkadaşlarım, 2019 Mali yılı için hedeflenen bütçe teklifimizin her 100 TL’lik bütçe giderinin 15.5 TL’si personel giderine 61.7 TL’si Mal ve hizmet alım giderine, 14 TL’si sermaye giderlerine ayrıldığını görmekteyiz. Bu arada şunu da ifade etmek istiyorum, 5393 sayılı Belediyeler kanununun 49. Maddesinde de ifade edildiği üzere, Belediyenin yıllık toplam personel gideri, gerçekleşen en son yıl bütçe giderlerinin 213 sayılı vergi usul kanununa göre belirlenecek yeniden değerleme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak miktarın %40 ‘nı geçemez denilmektedir. Bu duruma göre yıllık personel giderimiz, Bütçe kitapçığımızın 52. sayfasında da görüleceği üzere, 170.836.296 TL’dir. En son gerçekleşen bütçe gelirleri ise toplam 355.549.527 TL’dir. Yeniden değerleme oranı ise % 14.47 olduğundan değerleme sonucu ortaya çıkan rakam 406.997.543 TL’dir. Bu duruma göre personel giderleri toplam bütçe gelirleri toplamına oranı yaklaşık %42 civarındadır. 5393 sayılı yasanın 49. Maddesinin son fıkrasına göre ilçe Belediyelerinde bu oran %40 ‘ı geçemez denilmektedir. Durumun yeniden değerlendirilmesi gerekmektedir.

Diğer taraftan, hedeflenen gelirler bölümünde gelir kalemlerine baktığımızda gelir kalemleri 6 ana başlık altında toplanmış olup bunlar; Vergi gelirleri, Teşebbüs ve Mülkiyet gelirleri, Alınan bağış ve yardımlar ile özel gelirler, Diğer gelirlerden Alacaklar ve Sermaye gelirleri olmak üzere tasnif edilmiştir. Bütçe kitapçığımızın 53. Sahifesinde ayrıntılı bir şekilde 3’er aylık dönemler halinde (Finansman programı) oranlarıyla birlikte, detaylı bir şekilde toplamda 518.000.000 TL olacak şekilde hedeflenmiştir. Evet değerli arkadaşlarım, yapılan bu çalışmalar ve değerlendirmeler sonucunda, mevzuatlar çerçevesinde hazırlanmış bulunan, 2019 Mali yılı bütçesi ve izleyen 2020-2021 yıllarına ilişkin çok yıllı gelir-gider Bütçe tahminlerimiz ile 2019 yılı performans programımızı komisyondan geldiği şekliyle ayrı ayrı oylanmasını talep ediyoruz. 2019 Mali yılı bütçemizin halkımıza hayırlı ve uğurlu olmasını temenni eder, bu çalışmalarda emeği geçen başta komisyon üyesi arkadaşlarıma, çalışma arkadaşlarıma ve yüce meclis çatısı altında bulunan herkese sevgilerimi ve saygılarımı sunarım. Saygılarımla…”

Reklamı Geç